iranjustice

iranjustice

iranjustice
iranjustice

iranjustice

iranjustice

دانلود پاورپوینت چارچوب صلاحیت حرفه ای ایران Iranian Qualification Framework

پاورپوینت چارچوب صلاحیت حرفه ای ایران Iranian Qualification Framework

دانلود پاورپوینت چارچوب صلاحیت حرفه ای ایران Iranian Qualification Framework بررسی چارچوب صلاحیت حرفه ای ایران Iranian Qualification Framework پاورپوینت جامع و کامل چارچوب صلاحیت حرفه ای ایران Iranian Qualification Framework کاملترین پاورپوینت چارچوب صلاحیت حرفه ای ایران Iranian Qualification Framework پکیج پاورپوینت چارچوب صلاحیت حرفه ای ایران

دانلود پاورپوینت چارچوب صلاحیت حرفه ای ایران Iranian Qualification Framework

دانلود پاورپوینت چارچوب صلاحیت حرفه ای ایران Iranian Qualification Framework
بررسی چارچوب صلاحیت حرفه ای ایران Iranian Qualification Framework
پاورپوینت جامع و کامل چارچوب صلاحیت حرفه ای ایران Iranian Qualification Framework
کاملترین پاورپوینت چارچوب صلاحیت حرفه ای ایران Iranian Qualification Framework
پکیج پاورپوینت چارچوب صلاحیت حرفه ای ایران
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1129 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

 قسمتی از متن پاورپوینت :

 

تعداد اسلاید : 26 صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم
وزارت کار و امور اجتماعی
سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور
چارچوب صلاحیت حرفه ای ایران
Iranian Qualification Framework 1-چارچوب صلاحیت های حرفه ای ملی چیست؟
2- نمونه هایی از چارچوب صلاحیت های حرفه ای
3- چارچوب صلاحیت حرفه ای پیشنهادی
4- رابطه استانداردهای حرفه ای و شغلی با چارچوب صلاحیت
5- استخراج سطوح حرفه ای بواسطه استاندارد های حرفه ای
6- استاندارد های حرفه ای ISCO 2008 1-چارچوب صلاحیت های حرفه ای ملی چیست؟

چارچوبی است که صلاحیت های, مدارک و گواهینامه های در سطوح و انواع مختلف را بصورتی منسجم و همگون بر اساس مجموعه از معیارها و شاخص های توافق شده را به هم ارتباط می دهد.

چارچوب صلاحیت حرفه ای زیر نظامی از نظام صلاحیت ملی است.
هدف چارچوب صلاحیت های حرفه ای ملی

ایجاد استانداردهای سازگار و همجنس از شایستگی ها , مهارت های فنی و غیر فنی

ارتقاء کیفیت بخش آموزش و مهارت آموزی

ایجاد یک نظام هماهنگی و مقایسه گواهینامه ها و مدارک بوسیله ارتباط دهی صلاحیت ها

ارتقاء و حفظ رویه ها برای دستیابی به یادگیری, انتقال یادگیری و پیشرفت در یادگیری شامل مسیر های افقی و عمودی در نظام آموزشی
چرا باید یک چارچوب صلاحیت ملی وجود داشته باشد:
بطور نظری دلایل گوناگون دارد (به عنوان یک عنصر از نظام تضمیین کیفیت):
- نزدیک کردن ذی نفعان حول علایق مشترک
-شفاف سازی و موافقت در مورد مسئولیت پذیری آموزش و تربیت نیروی کاری با صلاحیت
ارتباط بین سطوح مختلف آموزشی
ایجاد رتبه بندی در گواهینامه ای و مدارک
حصول اطمینان از انتقال پذیری مهارت ها
تسهیل تحرک پذیری در مکان و زمان
توانائی تلفیق نظام های رسمی-غیر رسمی یادگیری


در عمل مشکلات وجود خواهد داشت:

- علایق زیادی برای چارچوب صلاحیت ملی وجود خواهد داشت ولی اهداف ممکن است مبهم باشد.
چارچوب صلاحیت ملی می تواند نگرانی های و مسائل اقتصادی, سیاسی, سازمانی و تعلیم و تربیتی را با هم تلفیق کند ولی محدودیت های اقتصادی و روش های تعلیم و تربیتی قدیمی ممکن است حکم فرما شود.
کشورها هنوز نیاز دارند تا فرآیندهای اصلی یاددهی و یادگیری را اصلاح نمایند.
چارچوب صلاحیت ها منابع گوناگونی را نیاز دارد- هزینه بر است.
چارچوب نباید بر اساس حدسیات و فرضیات باشد .
چارچوب تمام مسائل آموزش های فنی و حرفه ای را حل نمی کند . ضروریست ولی کافی نیست.
همکاری های بین المللی در زمینه چارچوب های صلاحیت

1- پروژه OECD برای یادگیری مادم العمر
2- چارچوب صلاحیت های اروپا
3- راهنمای مقدماتی تهیه چارچوب صلاحیت ها ILO
4-ETF NQF projects in RF/Ukraine, Central Asia, Caucasus and North Africa/Middle East چارچوب صلاحیت آفریقای جنوبی-10 سطح نمونه هایی از چارچوب صلاحیت ملی و بین المللی چارچوب صلاحیت انگلیس-8 سطح چارچوب صلاحیت رومانی- 5 سطح چارچوب صلاحیت اسکاتلند-12 سطح چارچوب صلاحیت ملی ایرلند چارچوب صلاحیت اسکاتلند-انگلیس –ایرلند 2004 تجدید نظر چارچوب صلاحیت انگلیس چارچوب صلاحیت مالزی اجزاء چارچوب صلاحیت اروپا (2005)- 8 سطح تحرک پذیری و انتقال بین کشورها (اروپا) پیشرفت ایجاد چارچوب صلاحیت در کشورهای آفریقایی رابطه نظام استاندارد های حرفه ای با نظام و چارچوب صلاحیت

استاندارد های حرفه ای مرزهای بین حرف را مشخص می نماید.
استاندارد های حرفه ای بر نظام طبقه بندی حرف و مشاغل استوار است.
استاندارد های حرفه ارتباط های عمودی در چارچوب صلاحیت ها را مشخص می نماید.

 


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

دانلود پاورپوینت چارچوب صلاحیت حرفه ای ایران Iranian Qualification Framework

دانلود پاورپوینت مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان ایران مصالح و فرآورده های ساختمانی در 51 اسلاید کاربردی و کاملا قابل ویرایش

پاورپوینت مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان ایران مصالح و فرآورده های ساختمانی در 51 اسلاید کاربردی و کاملا قابل ویرایش

در این پروژه پاورپوینت مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان ایران مصالح و فرآورده های ساختمانی در 51 اسلاید کاربردی و کاملا قابل ویرایش به طور کامل و جامع همراه با شکل و تصاویر طبق موارد زیر ارایه و تشریح داده شده است 1 آجر، سفال، کاشی و سرامیک 2 سنگ ساختمانی 3 سنگدانه 4 سیمان و فرآورده های آن 5 آهک، گچ و فرآورده های آن 6 ملات های بنایی 7 ف

دانلود پاورپوینت مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان ایران مصالح و فرآورده های ساختمانی در 51 اسلاید کاربردی و کاملا قابل ویرایش

پاورپوینت مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان ایران مصالح و فرآورده های ساختمانی
آجر سفال کاشی و سرامیک
سنگ ساختمانی
سنگدانه
سیمان و فرآورده های آن
آهک گچ و فرآورده های آن
ملات های بنایی
دسته بندی عمران
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1539 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 51

پاورپوینت مبحث پنجم

در این پروژه  پاورپوینت مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان ایران مصالح و فرآورده های ساختمانی در 51 اسلاید کاربردی و کاملا قابل ویرایش به طور کامل و جامع همراه با شکل و تصاویر طبق موارد زیر ارایه و تشریح  داده شده است

1 آجر، سفال، کاشی و سرامیک

2 سنگ ساختمانی

3 سنگدانه
4 سیمان و فرآورده های آن
5 آهک، گچ و فرآورده های آن
6 ملات های بنایی
7 ...

دانلود پاورپوینت مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان ایران مصالح و فرآورده های ساختمانی در 51 اسلاید کاربردی و کاملا قابل ویرایش

دانلود مبانی نظری و پیشینه عوامل موثر در شکل گیری هویت ایرانی – اسلامی

مبانی نظری و پیشینه عوامل موثر در شکل گیری هویت ایرانی – اسلامی

مبانی نظری و پیشینه عوامل مؤثر در شکل گیری هویت ایرانی – اسلامی

دانلود مبانی نظری و پیشینه عوامل موثر در شکل گیری هویت ایرانی – اسلامی

مبانی نظری و پیشینه عوامل موثر در شکل گیری هویت ایرانی – اسلامی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 198 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 93

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1) مقدمه................................................................................................ 19

بخش اول : ادبیات تحقیق................................................................................ 20

2-2) مفهوم لغوی هویت ................................................................................ 20

2-3) هویت در علوم مختلف............................................................................ 21

2-4) مراتب هویت....................................................................................... 25

2-4-1 ) هویت فردی.................................................................................... 25

2-4-2 ) هویت جمعی ( اجتماعی )................................................................... 27

2-5 ) رویکردها در نظریه پردازی هویت.............................................................. 28

2-5-1 ) رویکرد کلاسیک............................................................................... 28

2-5-2 ) رویکرد مدرن.................................................................................. 29

2-5-3 ) رویکرد پسامدرن.............................................................................. 31

2-6 )نظریه های مربوط به هویت در جامعه شناسی................................................... 32

2-6-1 ) دیدگاه کنش متقابل نمادین................................................................... 32

2-6-2 ) نظریه تعامل گرایان ساختی................................................................... 32

2-6-3 ) نظریه تعامل گرایان فرایندی.................................................................. 33

2-6-4 ) نظریه هویت ................................................................................... 34

2-6-4-1 )نظریه هویت استرایکر....................................................................... 34

2-6-4-2 )نظریه هویت مک کال و سیمونز ........................................................... 36

2-6-4-3 )نظریه هویت پیتر بورک (نظریه کنترل هویت )........................................... 37

2-7)نظریه های مربوط به هویت در روان شناسی..................................................... 39

2-7-1 ) نظریه هویت اجتماعی......................................................................... 39

2-7-2 ) نظریه دسته بندی خود......................................................................... 40

2-7-3 )نظریه تربیت..................................................................................... 41

2-7-4 ) نظریه ساختاری هویت........................................................................ 42

2-8 ) مفهوم هویت در ایران............................................................................ 43

2-8-1 ) رویکرد هستی شناسانه هویت................................................................ 43

2-8-2 ) رویکردجامعه شناسانه هویت و گرایش های آن............................................ 44

2-8-2-1 ) گرایش باستان گرای هویت................................................................ 45

2-8-2-2) گرایش غنیمت گرای هویت وقرائت های آن............................................. 45

2-8-2-2-1 ) قرائت تلفیقی  دو مولفه ای............................................................ 46

2-8-2-2-2 ) قرائت های تلفیقی سه مولفه ای....................................................... 46

2-8-3 ) رویکرد تحول گرای هویت و گرایش های آن.............................................. 47

2-9 )هویت ملی.......................................................................................... 50

2-9-1 ) تعریف هویت ملی............................................................................. 52

2-10 )  هویت ایرانی.................................................................................... 53

2-11) هویت دینی....................................................................................... 60

2-11-1) تعریف هویت دینی........................................................................... 62

2-12) هویت اسلامی.................................................................................... 62

2-13 ) مولفه های هویت ایرانی – اسلامی در این تحقیق........................................... 72

2-13-1 ) هویت اسلامی در تحقیق حاضر............................................................ 74

2-13-1-1 ) اصول دین................................................................................. 74

2-13-1- 2 )شناخت فروع دین........................................................................ 76

2-13-1-3 ) محرّمات در اسلام........................................................................ 78

2-13-1-4 ) علاقمندی به سفارشات................................................................... 79

2-13-1-5 ) آشنایی با تاریخ و اساطیر................................................................ 79

.2-14-2 )هویت ایرانی در تحقیق حاضر.............................................................. 80

2-14-2-1 )تاریخ و اساطیر ایران...................................................................... 80

2-14-2-2 )مهربانی و صلح دوستی ایرانی............................................................ 81

2-14-2-3 )زبان و ادبیات فارسی...................................................................... 82

2-14-2-4 ) علاقمندی به علم و دانش................................................................ 83

2-14-2-5 ) غرور ایرانی................................................................................ 84

2-15 )عوامل موثر بر شکل گیری هویت............................................................... 85

2-15-1 ) عوامل موثر بر شکل گیری هویت در تحقیق حاضر....................................... 87

2-15-1-1 ) خانواده(والدین ).......................................................................... 87

2-15-1-2 )نظام آموزشی............................................................................... 91

2-15-1-3 )وسایل ارتباط جمعی...................................................................... 93

2-15-1-4 ) گروه همسالان............................................................................. 95

2-15 -1-5 ) انواع بازیها................................................................................ 96

2-16 ) پیشیبنه تحقیق.................................................................................. 100

2-16-1 ) تحقیقات خارجی........................................................................... 100

2-16-2 ) تحقیقات داخلی............................................................................ 102

2-17  ) مدل  نظری تحقیق............................................................................ 106

دانلود مبانی نظری و پیشینه عوامل موثر در شکل گیری هویت ایرانی – اسلامی

دانلود نگرشی بر سیر تکاملی شهرهای اروپائی و ایران

نگرشی بر سیر تکاملی شهرهای اروپائی و ایران

بر همگان آشکار است که ساختن محل زندگی ، ساخت شهرها و ایجاد متروپ ل ها همه از زحمات ایرانیان باستان نشات گرفته و علوم کنونی ساخ ت، همه متاثر از زمان های قدیم هستند در این نوشتار ضمن توضیح چگونگی ساختار فعل ی، مقایسه منطقی بین ساختار دوشهر در دو کشور صورت می گیر د نویسندگان سعی براین دارند که باتوضیحات اجمال ی، مقایسه ای ب ین این دو نمونه ارائه ن

دانلود نگرشی بر سیر تکاملی شهرهای اروپائی و ایران

شهر
شهرسازی
تکامل شهر
شهراروپایی
همدان
وین
دسته بندی عمران
فرمت فایل pdf
حجم فایل 129 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 11

بر همگان آشکار است که ساختن محل زندگی ، ساخت شهرها و ایجاد متروپ ل ها همه از زحمات ایرانیان باستان نشات گرفته و علوم کنونی ساخ ت، همه متاثر از زمان های قدیم هستند در این نوشتار ضمن توضیح چگونگی ساختار فعل ی، مقایسه منطقی بین ساختار دوشهر در دو کشور صورت می گیر د نویسندگان سعی براین دارند که باتوضیحات اجمالی، مقایسه ای بین این دو نمونه ...

دانلود نگرشی بر سیر تکاملی شهرهای اروپائی و ایران

دانلود مبانی نظری و پیشینه تاثیر جهانی شدن بر شدت انرژی در ایران

مبانی نظری و پیشینه تاثیر جهانی شدن بر شدت انرژی در ایران

مبانی نظری و پیشینه تاثیر جهانی شدن بر شدت انرژی در ایران

دانلود مبانی نظری و پیشینه تاثیر جهانی شدن بر شدت انرژی در ایران

مبانی نظری و پیشینه تاثیر جهانی شدن بر شدت انرژی در ایران
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل docx
حجم فایل 97 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 40

2-1- مقدمه. 11

2-2- مبانی نظری تحقیق.. 11

    2-2-1- جهانی­ شدن. 11

    2-2-2- شدت انرژی.. 26

    2-2-3- جهانی­ شدن و شدت انرژی.. 32

    2-2-4- کارایی انرژی و شدت انرژی.. 33

    2-2-5-قیمت و شدت انرژی.. 34

    2-2-6- رشد اقتصادی و شدت انرژی.. 35

2-3- مطالعات تجربی.. 36

    2-3-1- مطالعات انجام‌گرفته در خارج از کشور 36

    2-3-2- مطالعات انجام‌گرفته در داخل کشور 40

2-1- مقدمه

مرور پایه‌های نظری و تجربی هر تحقیق می‌تواند در تجزیه و تحلیل یافته‌های نهایی حاصل از تحقیق مورد استفاده  قرار گیرد. لذا در این فصل ادبیات موضوع تحقیق، مورد بررسی قرار می­ گیرد،  لذا مطالب این فصل در سه قسمت تنظیم شده است. پس از مرور مبانی نظری، در قسمت دوم مطالعات تجربی مرتبط که در داخل و خارج انجام گرفته، بیان شده است. در قسمت پایانی نیز جمع‌بندی کلی از این مطالعات و وجه تمایز مطالعه‌ی حاضر نسبت به مطالعات تجربی موجود ارائه شده است.

2-2- مبانی نظری تحقیق

با توجه به اینکه هدف مطالعه‌ی حاضر بررسی تأثیر جهانی­ شدن بر شدت انرژی است، در ذیل ابتدا به تعاریف و تاریخچه جهانی شدن می­ پردازیم، سپس تعریف شدت انرژی و عوامل موثر بر آن بیان می­ گردد. در ادامه تاثیر جهانی­ شدن بر شدت انرژی مورد بررسی قرار می­ گیرد و پس از آن چگونگی اثرگذاری کارایی انرژی، قیمت حامل­ های انرژی و رشد اقتصادی بر مصرف و شدت انرژی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دانلود مبانی نظری و پیشینه تاثیر جهانی شدن بر شدت انرژی در ایران